اصول بازاریابی پیامکی

اصول بازاریابی پیامکی موفق چیست؟

امروزه یکی از کارآمدترین و پرکاربردترین روش های اثربخش در جذب مشتری ارسال پیامک از طریق پنل اس ام اس است. اگر می خواهید در بازاریابی پیامکی و ارسال پیامک به نتیجه ی مطلوب و دلخواهتان از بانک اطلاعات ساختمان و شماره موبایل مشاغل برسید و از هجوم مشتریان بسیار شگفت زده شوید باید با اصول اولیه بازاریابی پیامکی به خوبی آشنا شوید. شما با رعایت این اصول و روش هایی که در عین سادگی برای جذب مشتریان بیشتر از طریق ارسال پیامک وجود دارند، می توانید بازاریابی پیامکی موفقی را داشته باشید. در ادامه، بخش هایی از این اصول مهم را در اختیارتان قرار می دهیم.

کلید موفقیت در بازاریابی پیامکی، برقراری ارتباطی دو سویه و دو جانبه با مخاطبان است. در صورتی شما می توانید مخاطبان را به مشتریان دائمی بازاریابی پیامکی خود تبدیل کنید که بتوانید با ارائه خدمات و محصولات کاملا با کیفیت، رضایت و اطمینان مشتریان را جلب کنید.

نکته ی اول: قبل از هرچیز باید مخاطبان خود را بطور واضح و دقیق بشناسید و بدانید پیامک های خود را به چه افرادی ارسال می کنید. تعیین افراد و مشتریان به این معناست که شما بازار هدف و مشتریانی که به احتمال زیاد از شما خرید خواهند کرد مشخص را میکنید.

نکته ی دوم: متن پیامک تاثیر به سزایی در جذب مشتریان از طریق ارسال پیامک دارد. لازم است بدانید متن ارسالی شما باید کاملا ساده و قابل فهم و در حین حال تاثیرگذار باشد. متن پیامک شما باید دارای ویژگی های خاص باشد تا مخاطبان بیشتری را از طریق سامانه پیام کوتاه ترغیب به خرید محصول نماید.

نکته ی سوم: اگر می خواهید مخاطبین بیشتری را از طریق پنل پیامک جذب کنید و نتیجه ی مطلوبی را از طریق ارسال پیامک بدست آورید، باید در فواصل زمانی معین و به دفعات مشخصی از طریق سامانه پیام کوتاه اقدام به ارسال پیامک کنید و به ارسال پیامک زمان بندی شده بپردازید. برای این منظور می بایستی در فاصله زمانی هر ۳ تا ۴ ماه، حداقل ۵ بار و حداکثر ۷ بار به شماره هایی که از قبل مشخص کرده اید پیامک بفرستید. این شیوه ی بازاریابی پیامکی و رعایت این دستورالعمل ها الزامی و کلیدی است.

نکته ی چهارم: بهتر است بدانید بیش از ۹۰ درصد از پیامک های ارسالی بطور کامل توسط گیرنده ی آن خوانده می شوند، حدود ۵ درصد بخش عمده ای از متن پیامک ها را می خوانند و تنها ۵ درصد از مخاطب ها پیامک ها را نخوانده حذف میکنند. پس بدانید از هر ۱۰۰ نفری که پیامک تبلیغاتی محصول شما دریافت می کنند، دست کم ۹۰ نفرشان، پیامک ها را خوانده و از محصول شما باخبر شده و آن را شناخته اند.

نکته ی پنجم: تعداد پیامک هایی است که برای مخاطبان ارسال می کنید. در واقع باید در زمان هایی که مشتریان برای خواندن پیامک آمادگی لازم را دارند، به ارسال پیامک بپردازید. هیچ مشتری ای در زمان خواب علاقه ای به خواندن پیامک شما ندارد!

همچنین بخوانید:

لیست پزشکان تهران

لیست پزشکان اصفهان

نظرات کاربران